Pokyn riaditeľky školy k hodnoteniu žiakov v čase mimoriadnej situácie
Riaditeľka ZŠ P.Kellnera Hostinského Družstevná 835, 979 01 Rimavská Sobota
vydáva
na základe Usmernenia ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR na hodnotenie žiakov základných škôl v čase mimoriadnej situácie
spôsobenej prerušením vyučovania v školách v školskom roku 2019/2020
nasledovné pokyny k hodnoteniu a klasifikácii ZŠ P.Kellnera Hostinského, Družstevná 835, 979 01 Rim.Sobota
- Priebežné hodnotenie sa počas prerušeného vyučovania nerealizuje formou klasifikácie. Priebežné hodnotenie má charakter konštruktívnej spätnej väzby poskytovanej žiakom počas učenia sa. Má motivačný charakter, má pomenovať žiakom chyby, ktoré robia a navrhnúť postup pri ich odstraňovaní. Priebežné hodnotenie má individualizovaný charakter, zohľadňuje vekové a individuálne osobitosti žiaka a prihliada na jeho momentálnu psychickú i fyzickú disponovanosť. Spätnú väzbu poskytuje vyučujúci písomne alebo pri zoom hodinách, alebo inej forme online hodín okamžite.
- Žiaci budú v druhom polroku školského roka priebežne hodnotení a klasifikovaní známkami, okrem predmetov: hudobná výchova, telesná a športová výchova, svet práce, výtvarná výchova, etická a náboženská výchova, regionálna výchova, mediálna výchova, ochrana života a zdravia, technika a dopravná výchova, kde budú hodnotení stupňami absolvoval / neabsolvoval.
- V prvom ročníku sa v čase mimoriadnej situácie priebežné aj záverečné hodnotenie realizuje formou slovného hodnotenia.
- Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov budú tvoriť známky získané do 12.3.2020. Pri hodnotení známkou budú vyučujúci prihliadať aj na samostatné písomné žiacke práce, vypracované projekty, vypracované dištančné úlohy, komplexných úloh, z opakovacích online cvičení a pod. Prihliadať sa bude aj aktivitu žiakov počas plnenia dištančných úloh takým istým spôsobom ako pri bežnom vyučovaní. Keďže nie je možné v dištančnej forme vyučovania dosiahnuť objektivitu, kladieme dôraz na sústavnú aktivitu žiaka, ktorú považujeme za najspravodlivejšie hodnotenie. Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov získava učiteľ v čase prerušeného vyučovania v školách najmä z portfólií žiackych prác a rozhovormi so žiakmi, príp. konzultáciou s rodičmi. Podkladmi môžu byť projekty, riešenia komplexných úloh, samostatné praktické práce spracované žiakmi počas domácej prípravy s prihliadnutím na individuálne podmienky každého žiaka .
- Pri priebežnom aj záverečnom hodnotení sa vyučujúci zohľadnia aj sebahodnotenie žiaka.
- V čase mimoriadnej situácie sa nebudú realizovať predpísané kontrolné písomné práce, vyplývajúce z výkonového štandardu štátneho vzdelávacieho programu.
- V čase mimoriadnej situácie sa ruší povinnosť realizovať predpísané kontrolné písomné práce, vyplývajúce z výkonového štandardu štátneho vzdelávacieho programu.
- Po obnovení vyučovania v školách sa písomné a ústne skúšanie nerealizuje najmenej tri týždne od nástupu žiakov do školy.
- V čase mimoriadnej situácie nemôže byť žiak zo žiadneho predmetu hodnotený stupňom prospechu nedostatočný alebo dosiahol neuspokojivé výsledky, t.j. nemôže opakovať ročník.
- V čase mimoriadnej situácie je vo výnimočných prípadoch možné určiť pred postupom do vyššieho ročníka preskúšanie u tých žiakov 2. stupňa ZŠ, ktorí zo subjektívnych príčin neplnili požiadavky vyučovania na diaľku a dosiahli neuspokojivé výsledky za obdobie pred prerušením vyučovania. Preskúšanie je možné najskôr dva mesiace po obnovení vyučovania v školách alebo do 31.8.2020. O preskúšaní žiaka rozhoduje pedagogická rada.
- V čase mimoriadnej situácie žiaci druhého stupňa ZŠ, ktorí v 1. polroku dostali známku nedostatočnú z dvoch a viac predmetov alebo boli neklasifikovaní, môžu absolvovať komisionálne skúšky najneskôr do 31.8.2020.
Pokyny na hodnotenie a klasifikáciu žiakov v mimoriadnom období boli prerokované v pedagogickej rade dňa 20.04.2020 hlasovaním per rollam.
V Rimavskej Sobote, 29. apríla 2020
RNDr. Anita Antalová
riaditeľka školy