There are no translations available.
Úspechy na hodinách logopédie
Reč ako nástroj medziľudských vzťahov je v živote človeka veľmi dôležitá. V súčasnosti
však pretrvávajú poruchy reči aj v školskom období. Z toho dôvodu sa Základná škola Petra
Kellnera Hostinského v Rimavskej Sobote rozhodla s riaditeľkou RNDr. Anitou Antalovou
zriadiť školskú logopédiu. Oslovila klinickú logopédku Evu Szolnokyovú, ktorá podľa vzoru
metódy STORYTELLING a STORYACTING využila dramatizáciu ako novú formu
logopedických cvičení.
Po ročnej skúške možno túto metódu zhodnotiť ako úspešnú. Z hľadiska logopedických
cvičení deti dostali možnosť cez príbehy postáv bájok stať sa na chvíľu niekým iným.
Ochotnejšie precvičovali repliky aj s opravou výslovnosti, a dokonca uvoľnenie psychickej
tenzie u žiaka s ťažkou poruchou zajakávania prinieslo zlepšenie v plynulosti reči.
Aplikovanie tejto metódy zároveň vplýva aj na socio- kognitívny vývin detí.
Text k foto: Žiaci v rolách bájok
Reč ako nástroj medziľudských vzťahov je v živote človeka veľmi dôležitá. V súčasnosti však pretrvávajú poruchy reči aj v školskom období.